پیشنهاد تشکیل «ستاد فراقوه‌ای» یا ارسال سیگنال برای بحرانی نشان دادن شرایط داخلی!؟
» جزئیات دیدار احمدی نژاد و مرسی ( 1391/6/9 )
» احمدی‌نژاد ریاست جلسه «نم» را به نوری مالكی سپرد ( 1391/6/9 )
» پیام کتبی پادشاه عربستان به مقام های ایرانی ( 1391/6/9 )
» هاشمی: برنامه حذف یاران انقلاب ادامه دارد ( 1391/6/8 )
» حاشیه‌های ملاقات رسمی بان‌كی‌مون با رییس مجلس در بهارستان ( 1391/6/8 )
» 200 كماندوی انگلیسی به همراه نیروهای ام.آی.6 و سیا وارد سوریه شدند ( 1391/6/8 )
» رئیس‌جمهور کره شمالی به ایران آمد ( 1391/6/8 )
» مرز ايران با شمال عراق بسته شد ( 1391/6/7 )
» پیشنهاد تشکیل «ستاد فراقوه‌ای» یا ارسال سیگنال برای بحرانی نشان دادن شرایط داخلی!؟ ( 1391/5/28 )
» واکنش کاخ سفید به سخنان احمدی‌نژاد ( 1391/5/28 )
» پاسخ ایران به بحرین درباره بازگشت سفیر پاسخ ایران به بحرین ( 1391/5/28 )
» حمله به سفارت روسیه در انگلیس ( 1391/5/28 )
» نسخه چاپيارسال به دوستان سالک و زارعی نواب اول و دوم رئیس حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شد ( 1391/5/26 )
» نسخه چاپيارسال به دوستان رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از آزادگان کشور: زائده دروغین و جعلی صهیونیس ( 1391/5/26 )
» نسخه چاپيارسال به دوستان احمدی‌نژاد در دیدار با رییس جمهور ترکیه مطرح کرد انتقاد از مواضع ضد سوری بر ( 1391/5/26 )
» حاشیه های مراسم افتتاحیه اجلاس فوق العاده سران كشورهای اسلامی ( 1391/5/26 )
» دمشق خبر سقوط يك فروند جنگنده سوری را تاييد كرد ( 1391/5/26 )
» بيانيه ارتش به مناسبت روز قدس ( 1391/5/26 )
» بورس 7 تا 11 شهریور تعطیل است ( 1391/5/26 )
» بهنوش بختیاری هم خواننده شد! ( 1391/5/25 )

پیشنهاد تشکیل «ستاد فراقوه‌ای» یا ارسال سیگنال برای بحرانی نشان دادن شرایط داخلی!؟

, 21:6 | نويسنده : aysoda |

دسته بندی : <-PostCategory->


به گزارش رجانیوز در حالی که در هفته گذشته انتشار خبری مبنی بر نامه‌نگاری برخی از وزرای سابق دولت به رهبر انقلاب برای تشکیل یک ستاد فراقوه‌ای جنجال فراوانی را به پا کرد، روزگذشته محسن رضایی در جریان سخنرانی خود در چهارمین نشست رسانه و چشم انداز با تایید این نامه نگاری اعلام کرد: «آقایان در نامه ای تاکید کرده بودند که ستاد فراقوه ای تشکیل شود و این ستاد اختیارات زیادی را داشته باشد. البته رسانه ها و طرفداران دولت در این زمینه بزرگنمایی کردند و گفتند که رئیس جمهور دیگر جایگاهی ندارد بلکه اصلا در این نامه به این موضوع اشاره ای نشده بود و حتی رئیس جمهور می تواند همچنان مسئولیت این ستاد پیشنهادی را بر عهده بگیرد. نامه فقط در این حد بود و چیز دیگری در آن اشاره نشده بود.»
 
این اقدام عجیب و سوال برانگیز و سپس دفاع از آن توسط محسن رضایی در حالی صورت گرفته است که پیش از این برخی کارشناسان امنیت ملی از یک طراحی گسترده مبنی بر ارسال پالس‌هایی از داخل برای بحرانی نشان دادن شرایط داخلی کشور خبر داده بودند تا بر این اساس بهانه برای افزایش فشار خارجی با توجیه تاثیرگذار بودن فشارهای کنونی فراهم شود.
 
این در حالی است که پیش از این نیز هاشمی رفسنجانی در رویکردی مشابه و با هدف بحرانی نشان دادن شرایط اجرایی کشور، با اشاره به راهبرد «اقتصاد مقاومتی» که توسط مقام معظم رهبری برای عبور از شرایط فشار خارجی مطرح شده بود، اجرای این سیاست را مستلزم وجود مجری کاردان و صالح عنوان کرده بود تا تلویحا از عملی نبودن اجرای این سیاست در دوره مدیریتی کنونی کشور سخن گفته باشد.
 
هر چند برخی از تحلیلگران نیز علاوه بر کارکردهای خارجی، سیاهنمایی‌های اینچنینی از شرایط اجرایی کشور را بی‌ارتباط با تکاپو برای بازگشت برخی شخصیت‌ها و جریانات به صحنه سیاسی کشور نمی‌دانند تا با سوء استفاده از شرایط کنونی، تلاش برای امتیازگیری از نظام در این شرایط خاص بین المللی را عملیاتی بسازند.
 
اما در شرایطی که دولت به خوبی توانسته است از پس طرح‌های بزرگی چون هدفمندی یارانه‌ها و خودکفایی در بنزین و فروش و بیمه نفت با توجه به فشارهای ویژه بین المللی بربیاید، نگاهی به سابقه اجرایی و توانمندی شخصیت‌های مطرح کننده این ایده نیز بیش از پیش ماهیت این پیشنهاد مشکوک و عجیب را روشن می‌کند.
 
نگاهی به پیشنهاد کنندگان این طرح نیز نشان می‌دهد که پس از ترک وزارتخانه‌های زیرمجموعه آنها در دولت، نه تنها این وزارتخانه‌ها دچار افت اجرایی نشده‌اند بلکه با جهش‌های قابل توجهی هم روبرو بوده‌اند، با این وجود و با در نظر گرفتن این سابقه نه چندان موفق اجرایی مشخص نیست با اتکا به کدام توانمندی، وزرای مذکور که بر اساس زد و بندهای سیاسی وارد دولت نهم شده و بر اساس همان مناسبات هم از دولت خارج شده بودند، سخن از تشکیل یک مجموعه فراقوه‌ای برای اداره کشور را به میان آورده‌اند.
 
و همه این ها در حالی است که رویه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایستادگی بر اجرای نص صریح قانون و مقابله شدید با هرگونه درخواست خارج از روال قانونی نیز پیاپیش سرنوشت این طرح را روشن کرده است. چنانکه ایستادگی ایشان در ماجرای فتنه 88 و در خواست غیرقانونی نادیده گرفتن آراء مردم توسط سران فتنه، در ماجرای برکناری وزیر اطلاعات و درخواست غیرقانونی تعیین سرپرست غیر مجتهد و موارد مشابه دیگر، طمع هرگونه رفتار خارج از قانون را در میان سیاستمداران داخل و خارج از چارچوب نظام کور کرده است.
 
 
موج سواری بر موضوعاتی که مستقیما با منافع ملی مرتبط هستند برای بهره‌برداری در پروژه‌های سیاسی باندی و گروهی، امری است که هر چند با طرح موضوع رابطه با امریکا توسط هاشمی رفسنجانی کلید خورده است ولی این روزها از سوی جریانی که به نام اصولگرایی، واگرایی چندانی با هاشمی از خود نشان نداده‌اند در حال پیگیری است و به نظر می‌رسد با تشدید اینگونه رویه‌ها، نحوه برخورد با آنها نیز متفاوت خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->